cookie-img

Веб-страницата користи колачиња

за да обезбедиме он-лајн сервис, анализа на користење, системи за рекламирање и функционалности нема да можеме без употреба на колачиња. Со континуираното користење на страницата, се согласувате со колачињата.

writing-img

RE: Деца со церебрална парализа

  
clock-img

25.03.2010, 23:47

clock-img

стрелец

pencil-img

1

Поздрав до сите форумџии и целосна поддршка за сите акции од родителите.Акцијата за менување на законот ја поддржувам заедно со сите 50 членови на Здружението на родители на деца заболени од зеребрална парализа од Прилеп.Воедно ги поканувам сите заинтересираи родители за АБР методот на заеднички состанок и пезентација  во просториите на здружението во Прилеп на 27.03.2010год.Тел за контакт 076-603-198.

clock-img

30.03.2010, 09:17

clock-img

beki RR

pencil-img

511

ИЗВОРНА ПОРАКА: bato

Поздрав и од нас и потполна подршка за промена на законот за деца со посебни потреби.
Се надевам дека со заеднички сили ќе ги оствариме или барем ќе ги подобриме нашите права исто и ние во Битола превзедовме иницијатива за состанок со надлежните во центарот за социјални работи засега патот е трнлив меѓутоа секој почеток е тежок, али добро што почна да се слуша и нашиот глас па полека полека и резултати ќе има.Само верувајте во вас бидете храбри и радувајтесе на секоја насмевка на вашите т.е. нашите деца.



Бато, ме интересира, што се случи со состанокот во центарот за социјанла работа,се одржа ли? Што ви кажаа?
Околу активностите за промена на законот, стапивме во контакт со едно здружение ама засега ништо.Мене не ми е јасно по кој пат треба да се оди и како да го изведеме сето тоа.
Важно е да се потрудиме , а што ќе биде од сето тоа ќе видиме.Со последните случувања,намалувањето на платата на докторите,знак дека фондот за здравство нема пари, не знам што ќе можиме да издејствуваме.Некогаш се прашувам каде јас живеам,какава е оваа држава.

clock-img

30.03.2010, 21:10

clock-img

bato

pencil-img

8

Беки поздрав од нас ида ти кажам дека на неколку пати се обидовме да стапиме во контакт со директорката на центарот за социјални работи во Битола меѓутоа безуспешно правдајки се дека се презафатени, и сега после празниците повторно ке покушаме да оствариме средба.
Поздрав до сите и со наискрени желби ви посакувам мирни и среќни Велигденски празници.

clock-img

22.04.2010, 20:12

clock-img

antonija

pencil-img

38

ej decki, bravo za site sto se obiduvate i sto imate uspesi so decata- bilo da e banja, bolnica vo belgrad ili bilo sto.... nekoi od vas znaat, no da se pretstavam- jas sum majka na 10 mesecna kerkicka soi down sindrom... i vezbame abr....

bidejki sme kratko vo problemot, ne sme vezbale bobat, ne sme pravele fizikalna, ne sme odele na banja, niti vo nekoja druga klinika ili slicna instituciaj....

sosem slucajno (iako denes vekje ne veruvam vo slucajnosti), preku rr ja dobiv informacijata za abr, otidovme na prezentacija i se odlucivme da gi primenuvame vezbite...

prvite rezultati se pojavija za 5 dena (DENA- ubavo citate), a za tri meseci , antonija stana novo dete.... nema da ve davam povekje, samo kje vi kazam: SO ABR LEKOT E VO VASITE RACE.... rabotitre doma, sekogas koga kje mozete... ne vi treba 1h da stignete so zavod za rehabilitacija, ne treba da i varite kafe na fizioterapevtkata, ne se somnevate dali vremeto go iskoristila efektivno..... RABOTITE SAMI, I ONOLKU KOLKU STO SDAKATE DA MU POMOGNETE NA VASETO DETE... a rezultati ima.... mojata antonija e dokaz....

i uste ednas, ve ohrabruvam da odite sekade kade sto ste bile dosega i ste imale podobruvanje, no ne se otkazuvajte od idejata da probate abr....

FUNCIONIRA... NAVISTINA....user posted image user posted image user posted image

clock-img

22.04.2010, 22:03

clock-img

makina

pencil-img

16

Draga antonija bas mi e milo za vas i za vaseto dete,daj boze site deca da se opOravat.ZA razlika ot tebe nije sme izgubile mnogu vreme po bobat vezbite se dodeka ne slusnavme za bolnicata vo belgrad,taka e neka prodolzi da vezba sekoj od kaj videl podobruvanje za svojeto dete,pozdrav za site majki koi imaat deca so cp ,neka bidat uporni,POZDRAV PA VI PISUVAM ZA 1 MES zasto vo ponedelnik odime pak za belgrad,CAO I SE NAJUBAVOuser posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image

clock-img

23.04.2010, 09:49

clock-img

beki RR

pencil-img

511

Макина, среќен пат за белград и многу успех.Да се вратите задоволни со нови резултатиuser posted image

clock-img

23.04.2010, 21:50

clock-img

makina

pencil-img

16

TI BLAGODARAM Beki se nadevam deka ke se vratime so nekoi rezultati,kako e gospot nikoj ne e.pozdrav i do vas pa koga ke se vratime nie i od vas da slusneme nesto novouser posted image user posted image user posted image user posted image

clock-img

29.04.2010, 09:52

clock-img

beki RR

pencil-img

511

Тука можете да ја видите Ана

http://picasaweb.google.com/111360718415306431814/ABRMakedonija02?authkey=Gv1sRgCJ2r54GB3MD2oAE#5463609549383259762

Наскоро ќе поставам и тескт на блогот со сите подобрувања кои ги добивме од кога почнавме со АБР.Од пред некое време Ана почна да се дига на подлактици и да се чувствува доста удобно легната на стомак.СЕ работи за нешто од кое Ана вриштеше.Пред да почниме со АБР цели 2 години ние се трудевме Ана да ја крени главата кога лежи на стомак.Но таа само плачеше и нуркаше со главата.Коментарите и од доктори и од терапевти беа дека Ана е мрзлива па заради тоа не сака да соработува.Плус јас многу сум ја галела,па таа се разгалувала.После 4 месеци АБР,не работиме ништо друго само АБР, Ана почна да се дига на раце.И сега се поставува прашањето дали Ана била мрзлива па некако мразата што ја имала пред 4 месеци магично исчезнала или проблемот бил на друго место.

Ана е и психички далеку подобра од порано, поконцентрирана е , пољубопитна , дури почна и да ме разбира што и зборувам.Не се, меѓутоа сознанието и е на далеку  повисок степен од порано.Прави здраво со рачето иако тоа не е совршено, сепак Ана знае што треба да прави кога ќе и се каже Здраво Ана и го крева рачето.ја има снимано ќе поставам клип на блогот.Дури сношти се изненадив, и ја подадов раката од  куклата , И реков ајде Ана прави здраво со куклата и таа го крена рачето и се трудеше да ја фати раката од куклата за да направи здраво.

А морам да кажам дека и страбизмот исчезна.

Јас знам дека овие резултати не се спектакуларни, но јас се трудев 2,5 години да добијам нешто вакво од Ана,ама не добивав.напредокот на Ана беше претерано спор.
Со АБР за 4 месеци добивме многу.Ја сакам оваа терапија,навистина е нешто прекрасно.Но, сепак  мора да се работи .Без работа нема ништо.Со Ана досега имаме сработено околу 200 часа .
Многу ми се допаѓа и тоа што од кога почнавме со АБР имаме повеќе време за прошетки, за едукативни игри , за читање и нормално за гушкање и галење.






< Поракaта ја уредил beki -- 29.4.2010 9:55:55 >

clock-img

29.04.2010, 09:58

clock-img

pacuvce

pencil-img

1289

user posted image user posted image за милата Ана...user posted image user posted image за мамичка...Само напред и се ќе си дојде на свое место...Секој напредок е добар,колку и да во очите на другите изгледа мал...Кога ќе затрепери срцето на мајката од среќа,небитно е што мислат другите...ГУШКИ НАЈСИЛНИ НА СВЕТ...

_____________________________

Love is in the air

clock-img

29.04.2010, 09:58

clock-img

mother 29

pencil-img

4405

user posted image

здраво сонце мало и убаво и од мене.....многу ми е мило и ви посакувам многу успеси.....
user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image you make my day!

clock-img

29.04.2010, 10:04

clock-img

nadica

pencil-img

4381

секоја чест и за мама беки и за ана user posted image user posted image user posted image вистински и истајни борци кои многу напредуваат

_____________________________

Завидливите луѓе се хранат со твојата несреќа...
Биди Среќен!...
Нека умрат од глад!!!

clock-img

30.04.2010, 22:12

clock-img

bucko 1

pencil-img

168

Ana bidi silna i hrabra i izdrzi gi predizvicite koi se pred tebe za eden den pred site nas da stois gordo za site da doznaeme kolku e silna ljubovta na roditelite.user posted image

clock-img

01.05.2010, 02:49

clock-img

Julie1

pencil-img

2354


ИЗВОРНА ПОРАКА: beki

Тука можете да ја видите Ана

http://picasaweb.google.com/111360718415306431814/ABRMakedonija02?authkey=Gv1sRgCJ2r54GB3MD2oAE#5463609549383259762

Наскоро ќе поставам и тескт на блогот со сите подобрувања кои ги добивме од кога почнавме со АБР.Од пред некое време Ана почна да се дига на подлактици и да се чувствува доста удобно легната на стомак.СЕ работи за нешто од кое Ана вриштеше.Пред да почниме со АБР цели 2 години ние се трудевме Ана да ја крени главата кога лежи на стомак.Но таа само плачеше и нуркаше со главата.Коментарите и од доктори и од терапевти беа дека Ана е мрзлива па заради тоа не сака да соработува.Плус јас многу сум ја галела,па таа се разгалувала.После 4 месеци АБР,не работиме ништо друго само АБР, Ана почна да се дига на раце.И сега се поставува прашањето дали Ана била мрзлива па некако мразата што ја имала пред 4 месеци магично исчезнала или проблемот бил на друго место.

Ана е и психички далеку подобра од порано, поконцентрирана е , пољубопитна , дури почна и да ме разбира што и зборувам.Не се, меѓутоа сознанието и е на далеку  повисок степен од порано.Прави здраво со рачето иако тоа не е совршено, сепак Ана знае што треба да прави кога ќе и се каже Здраво Ана и го крева рачето.ја има снимано ќе поставам клип на блогот.Дури сношти се изненадив, и ја подадов раката од  куклата , И реков ајде Ана прави здраво со куклата и таа го крена рачето и се трудеше да ја фати раката од куклата за да направи здраво.

А морам да кажам дека и страбизмот исчезна.

Јас знам дека овие резултати не се спектакуларни, но јас се трудев 2,5 години да добијам нешто вакво од Ана,ама не добивав.напредокот на Ана беше претерано спор.
Со АБР за 4 месеци добивме многу.Ја сакам оваа терапија,навистина е нешто прекрасно.Но, сепак  мора да се работи .Без работа нема ништо.Со Ана досега имаме сработено околу 200 часа .
Многу ми се допаѓа и тоа што од кога почнавме со АБР имаме повеќе време за прошетки, за едукативни игри , за читање и нормално за гушкање и галење.







Драга Беки, доколку сакаш може да го поставиме и текстот на Рингераја и да го линкуваме со блогот...

_____________________________

And this is my beautiful life ...

clock-img

19.05.2010, 14:52

clock-img

beki RR

pencil-img

511

Драги мои, од срце ви благодарам за убавите зборови...

Во однос на Јунската АБР сесија,доколку има заинтересирани ве молам да се пријавите во нарените неколку денови за да знам што и како да договарам.

< Поракaта ја уредил beki -- 19.5.2010 14:53:06 >

clock-img

21.05.2010, 19:58

clock-img

beki RR

pencil-img

511

Благодарам Јуле,единствени сте и прекрасни.user posted image

clock-img

22.05.2010, 23:24

clock-img

makina

pencil-img

16

здраво беки многу сум изненадена во врска со ана и стварно многи ми е мило што ана стварно е супер зошто јас стварно знам каква беше ана пред тоа ви посакувам се најубаво и само продолжете така поздрав од се срце чао

< Поракaта ја уредил nadica -- 23.5.2010 23:18:32 >

clock-img

23.05.2010, 10:22

clock-img

beki RR

pencil-img

511

Макина, ти благодарам многу. Ете затоа јас само за АБР зборувам.Терапијата е неверојатно добра, а можностите се извонредни.Некој ќе рече деке е скапа.Навистина 1500 евра за македонски услови се многу , но  каде и да тргни човек да оди за било каква терапија 1000 евра само по пат и хотели ќе потроши.А и терапевт, во Македонија, додуша зависи во кој град , да се плаќа приватно е околу 10 евра за еден саат, барем ние толку плаќавме, а не знаеш дали ќе добиеш резулатти или не.Целата работа е што со АБР ќе добиеш резултати, без разлика колку е тешка состојбата на детето, без разлика на која возраст е.И тоа е нешто што не го нуди ниту една друга терапија.Ние во Македонија имаме огромна привилегија што решија да доаѓаат кај нас ,за да не мора ние да патуваме.Искрено да ви кажам јас бев многу изненадена што ги слушнаа моите молби и решија да дојдат и да ни помогнат.Од Америка родителите патуваат до Канада за АБР преглед, од Австралија одат во Сингапур.


Како поминавте вие во Белград?Се надевам дека имате подобрувања.

clock-img

25.05.2010, 08:42

clock-img

Reni3

pencil-img

4

Ve molam za Vasa pomos, imeno barame dobar i sovesen fizioterapevt koj dobro ke si go odraboti saatot ili dva, zavisi kako ke se dogovorime. Ve molam da posocite dokolku poznavate takovuser posted image
Vi blagodaram.Inaku i nie ke se priklucime na ABR terapijata, samo ja cekame Beki da ni izorganizira user posted image

Pozdrav do site i imajte ubav i uspesen vezbacki ili koj so kakvi potrebi den!

clock-img

28.05.2010, 09:54

clock-img

beki RR

pencil-img

511

на 9 јуни во Битола ќе почни со работа солена соба.Тоа е добро и за нашите деца.Ако сакате да пробате како е,ќе ни дадат по еден бесплатен третман .Ајде да видиме кој сака да проба  да направиме список. 

clock-img

06.06.2010, 22:11

clock-img

Тања РР

pencil-img

2029

На барање на нашата Беки денес преведов еден текст кој се надевам дека ќе биде од помош за родителите со деца со церебрална парализа. Ова е првиот дел, другиот ќе го постира Беки.


Gross Motor Function Classification System  , проширен и ревидиран

The Gross Motor Function Classification System (GMFCS) за церебрална парализа е базиран врз основа на само-иницирачките движење, со акцент на седењето, поместувањето и движењето. Кога дефиниравме систем на класификација во  пет нивоа, нашиот  примарен  критериум  беше  дека разликите помеѓу нивоата  мора да имаат значење во секојдневниот живот.  Разграничувањата  се базираат на функционалните ограничувања, потребата за рачни  уреди  за движење (како што се прооодувалки, патерици, или бастун) или на уреди со тркала, како и во многу помал обем, квалитетот  на движење. Разликите помеѓу нивоата  I и II не се толку изразени како дистинкции меѓу другите нивоа, особено за доенчиња помали  од 2 години. Напредниот  GMFCS (2007) вклучува возрасна група за млади од 12-18 години и нагласува концепти својствени за Меѓународната Класификација на Функционирање, Инвалидитет  и Здравје (МКФ) на Светската здравствена организација . Во фокусот на GMFCS e детерминирање на нивото кое најдобро ги опишува момнеталните способности и ограничувања во моторните функции на детето или адолесцентот. Акцентот е ставен на вообичаеното однесување  во домот, училиштето и поставувањето во заедницата  (т.е., она што го прават), а не на она што се знае дека се способни да го направат (нивните можности). Затоа е важно да се класифицираат сегашните достигнувања  во бруто моторните функција и да не се вклучуваат оценки  за квалитетот на движење или прогноза за подобрување на состојбата. Насловот на секое ниво е методот на движење кој е најкарактеристичен за перформансите после 6 годишна возраст. Описите  на функционалните способности и ограничувања за секоја возрасна група се широки и немаат за цел  да ги опишат сите аспекти на функцијата на одделни деца / млади. На пример, дете со hemiplegia кое не е во можност да лази на
неговите раце и колена, но одговара на описот на Ниво I (т.е., може да го повлечат за да стои и да чекори), ќе биде класифицирано во Ниво I. Класификацијата е подредувачка, без импликации дека растојанијата  меѓу нивоа се сметаат за еднакви или дека
децата и младинците  со церебрална парализа се подеднакво дистрибуирана низ петте нивоа. Предвиден е и краток преглед на разликите помеѓу секој пар на нивиа за да  помогне во одредувањето на нивото кое најмногу  одговара на тековната бруто моторни функција на детето. Бидејки манифестациите на бруто моторни функции се зависни од возраста, особено во текот на раното детство за секое ниво, се предвидени посебна описи во неколку возрасни групи.  За деца помлади од  2 години треба да се смета  нивните корегирана  возраст, ако тие се предвреме  родени.  Описите за возрасните групи од 6-12 година и 12 до 18 година го  одразуваат  и влијанието на факторите на животната средина  (на пример, растојанија до училиштето и заедницата) и личните фактори (на пример, побарувачка за енергија и социјални параметри) врз методите за движење. Направен е обид да се нагласат способностите повеќе отколку ограничувањата. Така, како општ принцип, бруто моторната  функција
децата и младите кои се способни да ги вршат функциите опишани во одредено  ниво најверојатно ќе биде
класифицирана  на или над тоа ниво на функција.  Спротивно на тоа, бруто моторната  функција на децата и младите кои не можат да ги исполнат барањата  опишани во одредено ниво  треба да се класифицира под тоа ниво на функција.


Дефиниции на поимите кои се користат:
Проодувалка со телесна подршка – Направа за движење која ги придржува карлицата и трупот. Детето се поставува во оваа направа од страна на друго лице.
Рачен уред за движење – бастун, патерици, предни и задни проодувалки кои не го придржуваат трупот за време на движењето.
Физичка помош - друго лице рачно им помага на децата / младите да се движат.
Подвижност со напојување-  детето/адолесцентот контролира џојстик или електричен прекинувач кој му обозможува независно движење со количка, скутер или друг вид направа со напојување.
Самоуправувачка рачна количка- детето активно ги користи рацете и нозете или рацете за буткање на тркалата на количката.
Транспортирање  - Друго лице рачно турка уред (на пример, инвалидска количка, шетач, или детска количка) за да го придвижи детето од едно место до друго.
Чекорење - Освен ако не е поинаку назначено, не користи  никаква телесна помош од друго лице или било какви рачни уреди за движење.

Движење на тркала - Се однесува на секој вид на уред со тркала кои овозможува движење (на пример, шетач, рачна
инвалидска количка, или  инвалидска количка со напојување). 


Општи наслови на секое ниво
Ниво I - Чекорење без ограничувања
Ниво II - Чекорење со ограничување
НИВО III - Чекорење користејќи рачен  уред за движење
НИВО IV - Авто-мобилност со ограничувања; може да го користи подвижност со напојување
НИВО V – Транспортирање во рачна инвалидска количка


Разлики меѓу поедини нивоа
Дистинкции меѓу нивоа I и II - Во споредба со децата и младите во Ниво I, децата и младите во Ниво II имаат ограничувања во одењето на долги растојанија и одржување на рамнотежата; може да имаат потреба за рачен уред за движење кога прв пат учат да одат, може да  користат  уред на тркала кога патуваат на долги растојанија надвор; имаат потреба од користење на
оградата за одење нагоре и надолу по скали, и не се толку способни за трчање и скокање.
Дистинкции меѓу нивоа II и III - Деца и младите во Ниво II се способни за одење без рачни  уреди по возраст од 4 години (иако тие можат да изберат да  користат некое). Децата и младите на ниво III имаат потреба од
рачни  уреди за движење  во затворен простор и  употреба на самоуправувачка рачна количка  на отворено.
Дистинкции меѓу нивоа III и IV - Децата и младите на ниво III седат сами или  бараат мала надворешна поддршка за да седат, посамостојни се во стоење и одат со рачни уреди за движење.
Децата и младите во Ниво IV функција седат (обично поддржано), но само-мобилноста е ограничена. Децата и младите во Ниво IV се со поголема веројатност да бидат транспортирани во  инвалидска количка или да употребуваат  уред на напојување.
Дистинкции меѓу нивоа IV и V - Децата и младите на ниво V имаат тешки ограничувања во контролата на главата и трупот и  бараат голема технолошка и физичка помош. Авто-мобилност се постигнува само ако детето научи  да управува инвалидска количка на напојување.  

< Поракaта ја уредил Тања -- 6.6.2010 22:13:50 >


_____________________________

There are two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as if everything is."......А.А

clock-img

07.06.2010, 09:34

clock-img

beki RR

pencil-img

511

  Пред Вториот роденден

Ниво1:
 Детето може да седи самостојно,  од лежечка положба да да се исправи до седчка положба.Кога седи рацете не му се потредби на потпора , па со нив може да си игра со играчки..Лази на стомак(се влечка) и четвороношки, во состојба е да стане држејќи се за мебелот.Помеѓу 18 месеци и 2 годи може да прооди без проодувалка.

Ниво2:  Детето седи на под, но најверојатно му се подребни рацете за потпора и одржување рамнотежа. Може да лази на стомак или лази четвороношки.Може да се фати за мебел и да се исправи.

Ниво3
: Детето седи на под со потпора на долниот дел од грбот.Лази са стомак и може да се заврти на стомак.
Ниво4: Детето има контрола на глава, но за седење има потреба од потпора на цел грб.Се врти на грб и стомак.
Ниво5:
. Детето не е во состојба да ја одржи контролта на главата и трупот(да се избори со гравитацијата) или да ја крене главата кога лежи на стомак и кога седи.Потребна е  помош од возрасен за да се заврти.

  Помеѓу втор и четврти роденден

Ниво1: Детето може да седи самостојно, рацете не му се потредби на потпора , па со нив може да си игра со играчки.Само доаѓа до седечка положба , стои самостојно, оди самостојно.

Ниво2: Детето седи на под, но може да има проблем со рамнотежата кога рацете ги користи за нешто друго ,  од лежечка положба да  се исправи до седечка положба самостојно.Лази самостојно(на стомак и четвороношки), може да се исправи држејчи с еза мебел. Оди со помош на проодувалка

Ниво3: Детето седи на под со скрстени нозе,можно е д аима потреба од помош на возрасен како би се осигурала безбедност..Лази(се влечка) на стомак или лази четвороношки.Може да се исправи и са оди со проодувалка, кратко растојание.

Ниво 4: Детето седи на под, ги користио рацете за одржување рамнотежа и за потпора. Често потребна  е адаптирана направи за седење и стоење.Се достигнува некој степен на самостојна подвижност преку, вртење, лазење на стомак(влечкање) или лазење на раце и колена без запазување на реципроцитетот на движење на нозете(една па друга)

Ниво 5: Детето не е во состојба да ја одржи контролта на главата и трупот(да се избори со гравитацијата) .Моторните функции се ограничени .Функционалните ограничувања при седење и стоење не може да се надминат дури ни преку користење соодветна опрема и  технологија  за помош.Детето од ниво 5 нема никакви знаци на самостојни движења. 

  Помеѓу четврти и шести роденден

Ниво 1 :
Детето може да седне на стол и да слезе од стол без помош.Оди самсотојно, се качува по скали.Имаат спосбност за трчање и скокање.

Ниво 2 : Детето може да седи на стол, рацете му се слободни за профаќање предмети.Детето може да стане, да се исправи од седечка положба(на под или на стол), користејќи ги притоа рацете за да поттруне и потпре.Може да оди самостојно  на рамно,  но кратко .Може да се качува по скали со придржување за оградата.Не може да скока и ниту пак да  трча.

Ниво3: Детето седи на стол , но потребна е потопра на долниот дел од грбот.Може да седне на стол и да слезе од стол коростијки стабилна површина како потпора.Оди(на рамно) со помош на рачен уред за движење, а се качува по скали со помош од возрасен.На поголеми растојанија најчесто детето се пренесува во количка.

Ниво4:
Детето седи на стол , но потребан му е потпора на цел грб за одржување контола на глава и труп.Седнува во тсол со помош  од возрасен , станува од стол со помош од возрасен .Може да оди со проодувалка на кратки растојанија, и на рамна површина, но со придружна од возрасен бидејќи не може да се заврти и има проблем да орджи рамнотежа на помалку рамен терен.Детето може да постигне самостојна подвижност доколку научи да управува со количка на напојување..

Ниво5: Детето не е во состојба да ја одржи контролта на главата и трупот(да се избори со гравитацијата) .Моторните функции се ограничени .Функционалните ограничувања при седење и стоење не може да се надминат дури ни преку користење соодветна опрема и  технологија  за помош.Детето од ниво 5 нема никакви знаци на самостојни движења.

< Поракaта ја уредил beki -- 7.6.2010 9:35:59 >

clock-img

07.06.2010, 13:50

clock-img

bucko 1

pencil-img

168

user posted image user posted image user posted image user posted image bravo beki i tanja ako ne drugo barem da gi informirame drugite roditeli so raboti koi treba da gi znaat za svoeto dete.

clock-img

08.06.2010, 10:07

clock-img

beki RR

pencil-img

511

Помеѓу шести и дванаести роденден

Ниво1:
Детето оди самостојно, оди само во школо, излегува надвор, се дружи.Се качува и слегува по скали самостојно без да се држи за ограда.Скока, трча но има одредени ограничувања во брзината,рамнотежата и координацијата:може да учествувавата во различни физички активности.

Ниво2:
Детето оди самостојно, но има проблем на подолги растојанија, иам проблем со одржување рамнотежа на нерамни терени, кога нешто носи во раце, во гужва..Се качува по скали , со придржување за ограда или со помош од возрасен ако нема ограда.Во надворешна средина, детето оди со  помош (бастун или сл.) или доколку се работи за подолги растојанија транспортот е во количка.Во најдобар случај имаат минимална успех при скокање или трчање.

Ниво3
: Детето оди со помош (бастун или сл)Во седечка положба имаат потреба од ремен како потппора на карлица.Од седечка положба може да стане со помош.на долги растојанија, транспорт со количка.Може да се качува по скали со потпора на ограда и помош од возрасен.

Ниво4
: Детето седи  во стол адаптиран за потпора и контрола на грб и карлица,потребна е помош од друго лице за придвижување.Дома, можно е да постигне некој степен на мобилност на под  преку вртење, лазење, вечкање.На кратки растојанија може да оди со проодувалка со телесна потпора.Надвор, во социјална средина и на подолги растиојанија детето се пренесува со количка

Ниво5
: Детето не е во состојба да ја одржи контролта на главата и трупот(да се избори со гравитацијата) ниту пак да воспостави конторла над рацете и нозете .Моторните функции се ограничени .Функционалните ограничувања при седење и стоење не може да се надминат дури ни преку користење соодветна опрема и  технологија  за помош.Детето од ниво 5 нема никакви знаци на самостојни движења.Потребна е постојана физичка помош за сите активности. Авто-мобилност се постигнува само ако детето научи  да управува инвалидска количка на напојување  

clock-img

08.06.2010, 10:48

clock-img

beki RR

pencil-img

511

Голема благодарност до Тања за преведениот текст.


Имам уште малку за превод, за возраст меѓу 12 и 18 години.
Со сите овие податоци е направен еден графикон, со графици за секое ниво.На кривите се гледа како оди развојот на детето.
GMFCS  е широко прифатен во светот, но кај нас јас немам сретнато доктор кој го применува.Барем мене не ми кажале во која насока ќе оди развојот на ана.
Со GMFCS во зависност од постигањата кое детето ги има на одредена возрст се предвидува како ќе оди натамошниот развој.
Кога прв пат ги видов кривите, косата ми се крена и ладна пот ме облеа.
Но со АБР се постигнува нешто што со другите методи не е можно.Со АБР нема стагнација во развојот ниту пак назадување.Без разлика на која возраст е детето може да напредува и да премине на пониското ниво(од ниво 4 на ниво 3 на пример).

Еве го графиконот http://blyum.typepad.com/.a/6a00e54edf067388340120a7ea0621970b-800wi

clock-img

09.06.2010, 09:43

clock-img

beki RR

pencil-img

511

Помеѓу дванаесет и осумнасет години

Ниво1: Младиот човек оди самостојно, оди само во школо, излегува надвор, се дружи.Се качува и слегува по скали самостојно без да се држи за ограда.Скока, трча но има одредени ограничувања во брзината,рамнотежата и координацијата:може да учествувавата во различни физички активности по свој избор.

Ниво2: Младиот човек скоро секаде може да се движи самостојно.Во одредени сулови ккао што се нерамни терени, височинки, подолги растојанија , временски услови може да влијаат на степенот на подвижност.Кога оди  во школо или на работаможе да користи бастун (или сл.) за потпора и безбедност.за долги растојанија, моно е да користи инвалидска количка како средство за движење. Се качува по скали , со придржување за ограда или со помош од возрасен ако нема ограда.Ограничувањето во моторните функции оневожмозува спорт и други физички активности, освен во случај кога има адаптирани услаови за личноста.

Ниво3: Младиот човек оди со помош (бастун или сл)Во седечка положба имаат потреба од ремен како потппора на карлица.Од седечка положба може да стане со помош.на долги растојанија, транспорт со количка.Може да се качува по скали со потпора на ограда и помош од возрасен.Во школо или на работа оди со помош на количка .

Ниво4: Младиот човек најчесто сам управува со инвалидаскјата количка. Седи  во стол адаптиран за потпора и контрола на грб и карлица,потребна е помош од друго лице(1 или 2) за придвижување.Дома, можно е да постигне некој степен на мобилност на под  преку вртење, лазење, вечкање.На кратки растојанија може да оди со проодувалка со телесна потпора.Надвор, во социјална средина и на подолги растиојанија детето се пренесува со количка(управувана од друго лице или лично).

Ниво5: Младиот човек не е во состојба да ја одржи контролта на главата и трупот(да се избори со гравитацијата) ниту пак да воспостави конторла над рацете и нозете .Моторните функции се ограничени .Функционалните ограничувања при седење и стоење не може да се надминат дури ни преку користење соодветна опрема и  технологија  за помош.Детето од ниво 5 нема никакви знаци на самостојни движења.Потребна е постојана физичка помош за сите активности. За пренесување потребна е помош од 2 лица или специјален лифт.Авто-мобилност се постигнува само ако детето научи  да управува инвалидска количка на напојување.

Последни статии

article-img