Игри за дискалкулија - проблеми со математика
Игри за усвојување на поимите парни и непарни броеви до 10, за дома и во училиште –Изработил - Мр. Логопед, Дипломиран дефектолог реедукатор Олигофренопедагог - Светлана Трнинкова
Прва игра
Наслов на активноста
Слатки парови, составувам и дегустирам и на другарчињата им подарувам, радост им донесувам!
- возраст-6 до 8 години.
Простор:
- домашни услови и во училиште.
Што треба да се постигне ?
- Развој на конкретно оперативно мислење посебно на процесите на серијација и класификација, аудитивната визуелната и тактилната перцепција, ориентација во просторот времето и вниманието. Љубопитност, истрајност и воочување на разликата помеѓу пар и непар. Истото ова треба да е поврзано со броевите до 10.
-Потребно време–
1 час.
- Цели-
- Преку игра да воочи разлика помеѓу пар и непар и истото искуство и сознание да го поврзе со броевите од 1 до 10.
- Очекувани резултати:
- Правилно да знаат и точно да кажат што е пар а што непар, и кои броеви се парни и непарни до 10- .
- Да знаат правилно преку слики и предмети да разликуваат пар и непар.
-Насоки за правилно одвивање на играта:
- Слика на дете. Повеќе нови парови на чорапчиња. Пластичен сад со повеќе жолти топчиња од киндер јајца. Во секое топче по едно бројче од 1 до 10. Пластичен сад со повеќе бомбони. Може и фигурата во која се полнат пез бомбони -Мики Маус или Шиљо.
ЦЕЛ-Учење за разлики помеѓу боревите до 10 - парни и непарни броеви. Давање на одговор на прашањата -Формирај и покажи што е пар а што непар?
- Учење на разлики помеѓу поимите – повеќе и помалку -
- Учење и збогатување на речникот со именки во еднина и множина.
- Учење и стекнување на знаења и вештини на деца кои посетуваат настава во редовните паралеки со количник на интелигенција во нормални и просечни вредности. Учењето на овие дечиња ќе биде брзо, лесно разбирливо, тие ќе немаат проблеми во сфаќањето на правилата на играта и брзо ќе се прилагодат според правилата на играта и со задоволство, точност и прецизност ќе ги извршуваат дадените барања на играта.
- Учење, поттикнување, потпомагање, поставување на кратки и конкретни подпрашања и прашања за деца со посебни потреби со намален количник на интелигенција од 50 до 70 IQ и гранични случаи со кoличник на интелигенција od 70 do 90 IQ.
- Играта на овие деца ќе треба повеќе пати да им се објаснува и повторува. И кога после повеќе пати на повторување ќе ја играат играта точно, утре или задутре пак истата игра ќе треба да се игра од почеток и пак да се учи. Специфичност во учењето на децата со посебни потреби, поготово со лесна ментална попреченост и граничните случаеви е дека им треба повеќе време и повторување за нешто да научат, повеќе напор, енергија и труд.
- И тоа што денес ќе го научат утре брзо го забораваат, и ако ги прашате што учеле и играле вчера, нема веднаш да добиете одговор. Тие наученото брзо го забораваат. Од наученото во мозокот остануваат печати на сеќавање како нешто се научило, колку длабоко и содржински, на кој начин и колку во обем.
- Тие печати во мозокот стручно се викаат – енграми - и тие брзо бледнеат.
Постапка според која се игра играта :
- Родителот и детето еден со друг си поставуват два вида на прашања:
- Што се на сликата на ова дете е пар од два исти дела на телото кои можеме да ги видеме ,да ги изброиме ?
- Што се на сликата на детето е единечен дел и можеме да кажеме дека тој дел од телото на детето и на секој човек е непар?
- Што се можеме да видеме на сликата како пар и непар и да го запишеме со броевите до 10, а кои исто така според количината која ја формираат ги делиме на парни и непарни броеви?
- Ајде да ги запишеме и кажеме парните броеви до 10!
- 2,4,6,8,10,-парни броеви
- 1,3,5,7,9,-непарни броеви
- Потребно е на овие прашања да се поттикне детето да дава одговори.
- Потребно е во почетокот особено за деца кои прв пат се среќаваат со поимите парни и непарни броеви заедно преку разговор, опишување и покажување да ги осознаат поимите парни и непарни броеви, пар и непар.
- Тука заедно се опишуваат и се играат игрите со бирање на број од жолтите топчиња, и според нив се земаат бонбони и заедно формираме пар бонбони или непар според земаниот број. Бомбоните како награда ги дегустираат. Истата игра со влечење на број и со броење на чорапчиња но бели и исти по боја се осознава, броеме и формираме парови или непар во склад со избраниот број.
- Што се како дополнителни и додатни материјали ни се потребни за збогатување играта ?
- слики од броеви.
- слики од пар и непар на предмети.
- дополнително боенки со домашни и диви животни во еднина и множина .
- Постапки со дополнителните материјали :
- истите слики се бојат и се сечат.
- се брои и се формираат по два во парови.
- така паровите ги поврзуваме со бројка.
Важна напомена во работата со децата
Педагошки е и логопедски, за совладување на графомоториката, и тоа од поминување од груба кон фина моторика и совладување на опозицијата палец, показалец и среден прст, одозгора да се фаќа рачето на детето. Вака се работи се додека не стекне прецизност во моториката и сигурност во себе и во своите способности при математичките операции броење и класифицирање во парови. Подредување на паровите под соодветен број и запишување на соодветниот број, парните и непарните броеви на предмети кои ќе ги изброиме и подредиме .