Сакаш да се откажеш? Пред да ја потврдиш својата одлука, запознај се со последиците од таа одлука.
Доколку го потврдиш своето откажување, на твојот комјутер ќе наместиме cookie, кој ќе ни овозможи, во текот на натпреварот (14.03 - 18.03.2016) при посета на порталот да те препознаеме и да овозможиме слободно користење на порталот, без прикажување сликички, односно контролор на играта од десна страна на екранот.
Истовремено ќе бидат одземени сите собрани поени. За жал, со откажувањето, губиш и право на награди.
Рингераја.мк користи "колачиња" за обезбедување подобро корисничко искуство, следење на посетеноста и приказ на огласи. Поставките за прифаќање на колачињата ги прилагодувате во вашиот пребарувач. Со продолжување на користењето на сајтот се смета дека се согласувате со користење на колачињата за наведените цели. За продолжување кликнете “Во ред”.
Дознајте повеќе.
Што би смениле во нашиов систем на образование 4.8.2011 13:36:56
anedespo
Ајде луѓе дајте идеи што би направиле доколку би имале можност и како Вие го замислувате учењето на децата од најмали нозе па нагоре.
Според мене тој процес би требал да започне уште од тригодишна возраст со задолжително посетување на децата во градинка, се со цел навремена социјализација и елиминирање на сите проблеми кои подоцна се јавуваат. Во градинките да има вработено логопеди, дефектолози, психолози кои навреме ќе откријат дали детето има пречки со учењето, социјална незрелост, агресија, адхд, аутизам, проблем со однесување. Меѓутоа и надареност, талент. Со оваа мерка ќе се помогне сите деца кога ќе тргнат на училиште да бидат горе доле на исто ниво, со што ќе нема закачања, префрлања, губење на самодоверба, повлекување. Додека тие надарените ќе се стимулираат се повеќе и повеќе за да максимално го изразат својот потенцијал. Во основно треба програмата да е прилагодена на мнозинството деца, не на најдобрите како што е некаде, а како што и беше во мое време. На Оние што заостануваат уќителките треба да им се посветат со дополнителна работа после школо. Сите оние предмети како физичко, музичко, ликовно, техничко да бидат само описно оценети. Сепак не се работи за знаење туку за умешност и талент. Ако повеќе работиш и се трудиш не значи дека ќе добиеш и повисока оценка. Со ова децата само се разочаруваат им се квари просекот со работи во кои талентот има најголема улога. Сепак треба да се активираат секциите за напредните деца во овие области. Средното треба да биде општо гимназиско за сите бидејќи сметам дека се уште се мали за сами да одлучат што ќе сакаат да работат кога ќе пораснат. Е на факултет 1 од годините на студирање на биде пракса, директно фирми со кои факултетите ќе склучат договор и нормално ќе се контролираат да не испадне практикантите само кафе да варат и пошта да разнесуваат. Имам милиони идеи само не ми текнуваат во моментов. Пак ке допишам ако нешто ми текне.
RE: Што би смениле во нашиов систем на образо... 4.8.2011 16:50:06
Bibe 14
Uf mnogu raboti treba da se smenat, osobeno nastavnickiot kadar treba da se promeni. Dosta bese veke od prepotentni profesori cija edinstvena cel e da se dokazat kolku se tie jaki i obrazovani i da gi butaat site studenti. Eve jas ke iskomentiram za fakultetskoto obrazovanie zatoa sto sum bila na fakultet i vo Skopje i prodolziv vo SAD. Razlikata e ogromna!!! Vo Skopje na fakultet ne smees da gi prasas profesorite za nisto, ne se voopsto tolerantni ni zainteresirani da pomognat. Pa zatoa i si staven tamu da ne naucis a ne da citas od Power Point ili od kniga i da ne smee nikoj nisto da te prasa zatoa sto ke go zapamtis i ke go butnes na ispit. Ne mi e jasno vo koe vreme zivejat??? Vo SAD e poinakvo. Profesorite ti se kako drugari. Pred da zapocne casot mozes so niv da razgovaras za se i sesto, da se salis da se smees i duri da razgovaras za privatni raboti. Tie se dostapni vo sekoe vreme na email, a ti go davaat i nivniot domasen telefon (zamisli) za da mozes da gi kontaktiras vo sekoe vreme. Nivnata cel e da go pomines casot so najvisokata mozna otcenka i go vadat najdobroto od tebe duri i koga mislis deka ne te biva za nisto. Casovite se interaktivni, site prasuvaat prasanja dodeka vo makedonija samo profesorite zboruvaat. Ovie profesori imaat ogromno iskustvo i praksa nadvor od univerzitetot i davaat primeri i postavuvaat problemi so koi bi se soocile vo vistinskite kompanii. Ni ja dolovuvaat taa atmosfera i ni davaat vezbi za koi treba sami da istrazuvame, dali so internet, knigi, ili bilo sto za da dojdeme do odgovorot. Taa praksa mi pomogna da naucam kako da gi uportebuvam informaciite od knigata vo vistinskiot zivot, a vo Makedonija ke nabubav se, ke go polozev ispitot i pak nemase da znam nisto. Isto sto mi se dopaga e toa sto profesorite ne prodavaat knigi tuku knizarite. Nikoj ne te obvrzuva da kupis kniga za da go polozis ispitot (zasto ako te nemase na spisok deka ke kupis kniga od profesorot vo Skopje pagas na ispitot). Samite profesori ni velat deka ima knigi od postaro izdanie na internet sto se prodavaat na staro i kupuvas od tamu. Mozam da pisuvam do beskraj, kolku e tuka podobro obrazovanieto no toa e. mislam za da se promeni nesto vo Makedonija treba da se pocne od profesorite koi treba da go promenat nacinot na koj komuniciraat so ucenicite.
RE: Што би смениле во нашиов систем на образо... 5.8.2011 12:39:40
Тања РР
ИЗВОРНА ПОРАКА: anedespo
Средното треба да биде општо гимназиско за сите бидејќи сметам дека се уште се мали за сами да одлучат што ќе сакаат да работат кога ќе пораснат.
Од целиот пост ова ми се виде најспорно и неизводливо. Според тебе сите би требало да се запишуваат на факултет, и тие со желба и капацитет за тоа но и остнатите. И што ќе се случи потоа? Ќе имаме високообразовани ѕидари, шивачи, фризери, бравари, водоинсталатери....? Кој ќе ја работи мануелната работа? Факт е дека никој што завршил факултет нема да сака да работи како градежен работник, а од друга страна кој тогаш ќе ни ги гради куќите? Ниедно општество не може да функционира без средно насочен кадар според мене. Да се натераат сите да ја учат светската историја, да учат колку хектари пченка се произведува во САД годишно и да разликуваат Бах од Моцарт до 18 години затоа што не се доволно зрели да знаат што сакаат да работат е неоправдано. Тоа е мое мислање.
Во врска со постот на Бибе 14 ќе кажам дека се согласувам дека промени во високото образование се неопходни, но сакам да нагласам дека такви промени веќе се вршат. Образованието такво какво што таа го опиша јас не го познавам а дипломирав на наш државен универзитет пред само 3 години. Никој не ме натера да купам ниту една книга, да се запишам на ниту еден список, имав мејл од сите професори и асс., не се плашев да прашам кога нешто не ми е јасно, исто како што таа опиша дека студирала во САД. Претпоставувам дека сеуште кај нас има опримери какви што прочитавме погоре но дека секаде во странсво е супе а кај нас ништо не чини не можам да се согласам.
< Поракaта ја уредил Тања РР -- 5.8.2011 12:40:19 >
_____________________________
There are two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as if everything is."......А.А
RE: Што би смениле во нашиов систем на образо... 5.8.2011 13:34:48
anedespo
Леле, Тања не сум се искажала убаво. Убаво што ме потсети. Мислев на тие што сакаат да продолжат на факултет. Не помислив воопшто на они што решиле со завршување на средното да завршат и со своето остручување. Требаше убаво да наведам ама брзав многу.
RE: Што би смениле во нашиов систем на образо... 5.8.2011 14:53:56
Bibe 14
Tanja RR jas navistina se raduvam sto slusam deka ima promeni i se nadevam deka ke prodolzi taka. Jas samo kazav kakvo bilo moeto iskustvo koga bev na fakultet vo Skopje pred 5 godini sto znaci za ovie 5 godini veke voveduvaat promeni i bas mi e milo. Ne velam deka kaj nas ne cini nisto, no koga bev jas tamu nemase nikakva praksa, site profesori bea arogantni i mnogu grubi i me fakase strav da prasam nesto. Imaa odredeno vreme za poseti vo kancelarija no i togas ne mozese da gi najdes i toa bese mnogu frustriracko. Mozebi taka se pogodile profesorite vo mojot fakultet togas. Se nadevam sega e poinakvo i mislam deka rabotata na profesorite treba da zavisi od studentite, znaci da ima nekoj nacin na koj na kraj na semestar ili godina ke ima anonimana anketa za toa kolku eden profesor mu pomognal na studentot da go sovlada prednetot, kolku bil dostapen i slicno. Taka pravat tuka i zatoa site profesori go davaat svojot maksimum zatoa sto nivnata rabota zavisi od toa. Vo Makedonija znaeja deka nikoj ne im mozi nisto pa pravea sto sakaat i se izzivuvaa so studentite.
RE: Што би смениле во нашиов систем на образо... 5.8.2011 19:58:23
arh_diz
Bibe14 jas sum postara od tebe diplomirav nekade pred 7 godini , vo Skopje na drzaven fakultet.Takvo nesto nemase kaj nas na fakultet kako sto opisuvas ti.Samo edno ke napomnam deka Nasite fakulteti se edni od najteskite a moze i najteski zatoa sto baraat ucenje i od niv izleguvaat dosta dobri specijalisti, koi se barani niz celiot svet.Mislam deka netreba da se pluka po se sto ke se stigne Profesorite neznam za mene bea super ne bi gi promenila Vo obrazovniot sitstem bi smenila partiska orientacija na profesorite (rabotat dodeka e odredena partija na vlast posle toa gi brkaat od rabota , so direktorite isto postapuvaat) Stipendijata treba da se zgolemi Da se dade sansa i na posiromasnite decata da mozat da ucat (mislam na zapisuvanje bez vrski)
RE: Што би смениле во нашиов систем на образо... 5.8.2011 20:03:42
Bibe 14
Ne plukam po nikoj, kako sto kazav i predhodno, mozebi moite profesori se pogodile takvi. Zboruvam od iskustvio za nesto sto sum go pocuvstvuvala na sopstvena koza na. I jas bev na eden od drzavnite univerziteti i znam kolku kaj nas se uci i ne go potcenuvam toa samo davam moe mislenje za sto bi sakala da se promeni. Milo mi e sto citam deka ima promeni i posakuvam da bide taka, a se soglasuvam so tebe deka ne treba da ima partiski opredeleni profesori i zapisuvanja so vrski. Pozdrav
RE: Што би смениле во нашиов систем на образо... 4.10.2011 11:53:23
TandT
Bidejki veke funkcionirame so devetoletkite bi sakala da apeliram, stom mora da ucat 9 godini osnovno neka go raspredelat malku materjalot a ne samo da se gubi vreme. sakav da kazam deka vo 1-vo se prilagoduvame na skoloto sto e vo red , no vo ostanatite materjalot e ist kako i predhodno, vistina so poveke sliki, no nikakvo objasnuvanje, so definicii koi se teski za objasnuvanje na nivna vozrast....
RE: Што би смениле во нашиов систем на образо... 31.5.2013 10:32:05
Bethany
Постовите ви ги префрлив тука
ИЗВОРНА ПОРАКА: Палешка РР
Можи не е во склоп на темава, оти за професори ќе пишувам, па префрлете го некаде во посоодветна тема.
Грдни пари заработуваат за да пишат оценка! Инаку не можам да си го објаснам фактот што од 30 деца во класот професорот пишал 26 единици. Не е нормално тоа! И секако, да се научи и одговара не е доволно...па донесете бајадери, па честете ручек, па платете 100 Евра...и тоа сето јавно го кажува дотичнов професор на час. Утре секако ќе одам в Гимназија и ќе барам средба со него...Да го прашам освен што цел учебник го знае син ми што треба да се плати за двојка?! Најлошо од се е што повеќет се на некаков начин вплеткани во тој бизнис и ништо не се санкцконира. До кога? Додека некој родител не пресуди....
ИЗВОРНА ПОРАКА: Viktori
ИЗВОРНА ПОРАКА: Палешка РР
Можи не е во склоп на темава, оти за професори ќе пишувам, па префрлете го некаде во посоодветна тема.
Грдни пари заработуваат за да пишат оценка! Инаку не можам да си го објаснам фактот што од 30 деца во класот професорот пишал 26 единици. Не е нормално тоа! И секако, да се научи и одговара не е доволно...па донесете бајадери, па честете ручек, па платете 100 Евра...и тоа сето јавно го кажува дотичнов професор на час. Утре секако ќе одам в Гимназија и ќе барам средба со него...Да го прашам освен што цел учебник го знае син ми што треба да се плати за двојка?! Најлошо од се е што повеќет се на некаков начин вплеткани во тој бизнис и ништо не се санкцконира. До кога? Додека некој родител не пресуди....
бррр обележана пара одма. Ако ништо друго барем ќе го гледа деде на телевизија.
RE: Што би смениле во нашиов систем на образо... 31.5.2013 14:39:00
Палешка РР
Фала Бетани
Инаку јас се видов со професорот...и го замолив да го скорне син ми да одговара. Ми вели како сите деца така тој. Како бе така? Кај сите Турци таму и Асан? Можи тој знае за 3-ка, некој друг за 5-ка, некој ништо не знае. Така се оценува? Како сите така тој? Ете јас да имам моќ ќе ги тргнам овие кои длааааабоки корени пуштиле ем во образованието ем во примањето мито! И ќе донесам нормален професор кој ќе има нормален однос со учениците! Не прво изнапиши им единици, извреѓај ги, создај му отпор кон предметот, а потоа барам ручек за цела кафана за 2-ка.
УХ!
_____________________________
When I'm good, I'm very good, but when I'm bad, I'm better.
RE: Што би смениле во нашиов систем на образо... 31.5.2013 15:07:28
dostickage
Uzasno ova sto go citam Paleska. Za zal kaj nas e sekojdnevie. Jas licno sum bila diskriminirana vo uciliste i toa na svoi devet godini koga nenadejno pocina mojot tatko Vo taa situacija , gospozata ucitelka mesto da prasa kako sum i da porazgovara so majka mi , uporno na sekoj mozen nacin se obiduvase da izvlece nekoj podarok ili pari za da me tretira kako drugite. Bidejki toa ne go dobi, a ne dobi zasto majka mi e prosveten rabotnik i ja poznavase od mladite godini so site svoi gluposti od prethodno jas si go krkav debelo. Od kjotek do pisuvanje trojki od inaet bez isprasuvanje i odgovaranje. Dojde do direktor ama se bese dzabe, se prosvetliv koga zavrsiv cetvrto oddelenie. Sekogas sum bila skros odlicen ucenik i odlicen student i zdravorazumski ne bi imala pricina da patam poradi tie izmisleni trojki , no ete sum bila dete i seuste se sekjavam na nekoi situacii kako da bile vcera.
Za zal decata se tie koi stradaat. I da se potkupi ucitelot nema nisto osobeno da mu se pomogne na deteto. Idata e da se smeni vo svesta na narodot inaku nisto. Kakov i zakon da se donese , tie sto sakaat da podmitat kje najdat nacin, i preku komsii ako treba.
Pak kje recam za zal decata stradaat a golemite bas gi briga.
RE: Што би смениле во нашиов систем на образо... 31.5.2013 15:41:08
Палешка РР
Постои и друга ситуација од денес која ми го наполни срцето.
Имав една професорка по македонски - строга и многу захтевна. Петка да имаш кај нејзе беше како Харвард да си завршил. Јас пак запната да имам петка ненормално нешто, се запоставував за македонски. Немаше што не знаев, болна бев по тој предмет. Имав петка, но на писмените за слободна тема секогаш имав 4+. Кога ќе дојдеше ред да се чита најдобрата писмена таа ме скориваше јас да читам, ако имаше и петки.... Во трета година ми скисна веќе и пред сите се спротивставив....има реков петки, тие нека читаат. НЕ вика таа, твојата писмена задача е најдобра, но имаш 4+ бидејќи татко ти ти пишува (татко ми писател). Нејсе....
Денес истата професорка ми вели....Барбара, длабоко ти се извинувам...те читам и си ја признавам грешката. Ете баш таа професорка денес ми го разубави денот! Таа од која имам трауми
_____________________________
When I'm good, I'm very good, but when I'm bad, I'm better.
RE: Што би смениле во нашиов систем на образо... 31.5.2013 15:44:28
deluxe
ИЗВОРНА ПОРАКА: Палешка РР
Постои и друга ситуација од денес која ми го наполни срцето.
Имав една професорка по македонски - строга и многу захтевна. Петка да имаш кај нејзе беше како Харвард да си завршил. Јас пак запната да имам петка ненормално нешто, се запоставував за македонски. Немаше што не знаев, болна бев по тој предмет. Имав петка, но на писмените за слободна тема секогаш имав 4+. Кога ќе дојдеше ред да се чита најдобрата писмена таа ме скориваше јас да читам, ако имаше и петки.... Во трета година ми скисна веќе и пред сите се спротивставив....има реков петки, тие нека читаат. НЕ вика таа, твојата писмена задача е најдобра, но имаш 4+ бидејќи татко ти ти пишува (татко ми писател). Нејсе....
Денес истата професорка ми вели....Барбара, длабоко ти се извинувам...те читам и си ја признавам грешката. Ете баш таа професорка денес ми го разубави денот! Таа од која имам трауми
еее тоа е секогаш така-Квалитетот останува!!!!
_____________________________
„ Можеш да го извадиш човек од кал,но калта од човекот не!! “
Прочитајте како партиите влегуваат и во образовниот систем. Детето го познавам лично, доаѓаше на пракса в Печатница. Интелегентно, мирно, воспитано, активист на друга, невладејачка партија. Ќе повторува во 4-та година.
СРАМОТА!!! ГРЕВОТА!!! До каде ќе одите??? ОСТАВЕТЕ ГИ ДЕЦАТА НА МИРА!
_____________________________
When I'm good, I'm very good, but when I'm bad, I'm better.
RE: Што би смениле во нашиов систем на образо... 13.6.2013 9:36:06
Yummy Mammy
Jas bi gi smenila nastavnicite postari od 50. So seta pocit kon iskustvoto, ama sepak vreminjata se menuvaat, sistemot se menuva, generaciite... a oni ne.
_____________________________
There are no strangers, just friends you haven''t met yet!
Прочитајте како партиите влегуваат и во образовниот систем. Детето го познавам лично, доаѓаше на пракса в Печатница. Интелегентно, мирно, воспитано, активист на друга, невладејачка партија. Ќе повторува во 4-та година.
СРАМОТА!!! ГРЕВОТА!!! До каде ќе одите??? ОСТАВЕТЕ ГИ ДЕЦАТА НА МИРА!
ZAREM OVA NAVISTINA SE SLUCUVA??? Ova e za vo kategorijata STRASNO!!!
_____________________________
There are no strangers, just friends you haven''t met yet!
RE: Што би смениле во нашиов систем на образо... 13.6.2013 12:40:23
mosa
ИЗВОРНА ПОРАКА: anedespo
Средното треба да биде општо гимназиско за сите бидејќи сметам дека се уште се мали за сами да одлучат што ќе сакаат да работат кога ќе пораснат.
Tokmu taka se slozuva,m so ova,pa tie se premnogu mali za das znaat sto sakaat da bidat vo idnina vo zivotot
A inaku mislam deka ima mnogu za menuvanje vo sistemot. na primer decata da mora da odat zadolzitelno vo gradinka,taka ke moza i da ima poveke gradinki barem po 1 vo sekoe naseleno mesto.A i decxata ke se socijaliziraat,ima razlika koga doma go cuv baba,a ima razlika koga odi na uciliste i tamu ke se socijalizira so drugite deca.
_____________________________
BRAKOT vsusnost e fensi zbor za posvojuvanje vozrasno masko dete koe ne e sposobno da se grizi samoto za sebe!!!
RE: Што би смениле во нашиов систем на образо... 13.6.2013 16:23:04
cucamaca
ух, јас токму спротивното би го направила... би дала поголема можност за насочување од порана возраст... Која ми е поентата што завршив гимназија во Корчагин, и која е поентата да бубам социологии, биологии,... во детали и опширно... кога всушност се насочив во 1 единствена насока? Само кај нас децата учат буквално се` и мора да бидат одлични во се`. И после им треба уште многу време дур да се насочат, па да изучат, па да специјализираат, па пракса,...
Што се однесува до наставниците (иако сум наставник) и тоа како би менувала ... Особено во основните и средни школи би ги принудувала да се менуваат СЕКОЈА година... А не да си верглаат 30 год. едно исто... без никаква промена во методологијата и начинот на подучување на децата!